لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 52 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
تعمیر نصب و نگهداری ماشینهای ابزار
چرا ملزم به داشتن سیستم تعمیر و نگهداری هستیم؟
افزایش سرمایه گذاری و ظرفیت تولید
بروز تغییرات در ویژگیهای روحی کارگران که نزدیکترین پرسنل کارخانه به ماشین آلات هستند
اعمال مدیریت صحیح در شرایط مختلف اقتصادی جامعه و کارخانه به ویژه در رقابت صنعتی
نیاز به افزایش سطح بهره برداری و کاهش زمان بیکاری ماشین آلات به منظور حصول حداکثر بازدهی و راندمان
ممانعت از افزایش هزینه های تولید (مستقیم و غیر مستقیم)
بهبود محیط و شرایط کار و به حداقل رساندن خطرات ناشی از کار
کاهش ضایعات در مراحل مختلف تولید
به حداقل رساندن نیاز به قطعات و لوازم یدکی
افزایش عمر مفید ماشین آلات و دستگاهها
تعریف و تاریخچه مختصری از تعمیر و نگهداری
Maintenance تعمیرات و نگهداری
ذکر یک مثال
شروع استفاده از Maintenance به روش علمی از سال 1955 (تنها 10 سال پس از جنگ جهانی دوم)
در ایران از بدو استخراج نفت در جنوب که تنها در همان حیطه مورد استفاده بود.
انواع روش های تعمیر و نگهداری
جانشین کردن سرمایه (Replacement capital) : استفاده از دستگاه تا به پایان رسیدن عمر آن و جایگزین نمودن آن
تعمیر و نگهداری تا حد از کار افتادگی (Breakdown Maintenance) : استفاده از دستگاه تا از کار افتادگی آن و تعمیر مجدد
تعمیر و نگهداری تابلویی (Maintenance Scheduled) : از روی تجربه فواصل بازدید و تعمیرات مشخص می شود و بر تابلویی یادداشت شده و سپس تعمیرات با هماهنگی قسمت تولید انجام میگیرد.
تعمیر و نگهداری برنامه ای (Maint Planed) : همچون روش تابلویی ولی در سیستمهای کار دائم با تنظیم برنامه به طور دقیق انجام می گیرد.
تعمیر و نگهداری پیشگیری (Maint Preventive) : تعمیر دستگاه قبل از ازکارافتادگی با داشتن شناخت کافی از عمر مفید قطعات انجام می شود.
تعمیر و نگهداری تولیدی (Maint Productive) : در این خصوص از روش پیشگیری برای دستگاههایی که کار تنظیم آنها حیاتی است استفاده می شود و برای بقیه دستگاهها به روش تابلویی عمل می شود.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 127 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
فتوگرامتری 4 ( Aerotriangulation )
تعریف مثلثت بندی هوایی
عبارت است از تکثیر نقاط کنترل زمینی به منظور تعیین مختصات زمینی نقاط عکسی نظیر نقاط گرهی( Tie points ) و نقاط عبوری ( Pass points ) و سایر نقاط
نقاط مختصات دار را می توان در حل ترفیع فضایی، ترمیم تحلیلی و توجیه مطلق مورد استفاده قرار داد.
درگذشته مثلث بندی هوایی به شیوه های مختلف دستگاهی و محاسباتی و در حال حاضر به شیوه نرم افزاری و محاسباتی انجام می شود.
1- برنامه ریزی (سازمان نقشه برداری)
2- پرواز و عکسبرداری (سازمان نقشه برداری)
3- عکاسی (سازمان نقشه برداری)
4- تهیه (سازمان نقشه برداری و مهندسان مشاور)
5- طراحی نقاط کنترل زمینی (مهندسان مشاور)
6- عملیات زمینی و محاسبه مختصات نقاط کنترل(مهندسان مشاور)
7- مثلث بندی و محاسبات (سازمان نقشه برداری)
8- تبدیل (مهندسان مشاور)
9- ادیت و کارتوگرافی و چاپ (مهندسان مشاور)
مراحل اجرای یک پروژه فتوگرامتری
تهیه
1- بررسی شرایط پرواز و عکسبرداری انجام شده و تهیه راهنما یا اندکس عکسی
2- انتخاب، نشانه گذاری و شماره گذاری نقاط کنترل عکسی و کمکی
بررسی نحوه پرواز، عکسبرداری و تهیه راهنمای عکسی
1- تعیین مرکز هر عکس، نشانه گذاری و شماره گذاری آن
دایره ای به قطر یک سانتی متر به مرکز محل برخورد علائم کناری
شماره نقطه مرکز عکس: شماره عکس با اندیس صفر 05080
2- انتقال مرکز هر عکس بر روی عکس های مجاور و نوشتن شماره آن (مثلث بندی دسته اشعه یا Bundle )
در مثلث بندی به شیوه مکانیکی و نیمه تحلیلی نیازی به انتقال مراکز نیست
3- تهیه موزائیک عکسی از هر باند پرواز (مثلا فقط عکسهای فرد با پوشش طولی 20 درصدی)
در صورت عدم وجود اشتراک، ناچارا عکسبرداری مجدد صورت گیرد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 11 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
به نام خدا
گزارش کار آزما ی شگاه مکان ی ک خاک
آزما ی ش شماره 3 : حدود آتربرگ
آزما ی شگاه مکان ی ک خاک
اسات ی د محترم :
جناب آقا ی مهندس ملاباش ی
جناب آقا ی دکتر مت ی ن
جناب آقا ی بهادر ی
اعضاء گروه :
محمد مهد ی حاج ی زمان ی
حب ی ب فتح ی
مهرداد آر ی ان پور
آزما ی شگاه مکان ی ک خاک
حدود آتربرگ
حدود آتربرگ برا ی تع یی ن نوع خاک ها ی ر ی ز دانه به کار م ی رود. ا ی ن حدود از رو ی چسبندگ ی خاک ها ی ر ی ز دانه بدست م ی آ ی ند. اگر خاک چسبنده بود ، رس م ی باشد و اگر خاک غ ی ر چسبنده بود ، خاک س ی لت م ی باشد.
شرا ی ط ف ی ز ی ک ی و مقاومت خاک رس با تغ یی ر درصد رطوبت تغ یی ر م ی کند در حالت ی که شن و ماسه ا ی ن خاص ی ت را ندارند.مثلا برا ی آزما ی ش تک محور ی حتما با ی د درصد رطوبت مشخص باشد. مثلا خاک رس دارا ی مقاومت تک محوره صفر است.
تعار ی ف ز ی ر را دار ی م :
درصد رطوبت ی که ب ی شتر از آن خاک تحت اثر وزن خود روان گردد = حد روان ی L.L =
P.L = حد خم ی ر ی
S.L = حد انقباض
W= درصد رطوبت = وزن آب خشک / وزن خاک خشک = Ww / Ws
آزما ی شگاه مکان ی ک خاک
تعر ی ف حد روان ی آزما ی شگاه ی خاک :
در حدود 400 گرم از خاک ی که از الک شماره 40 عبور کرده است اخت ی ار م ی کن ی م. مقدار ی آب به آن اضافه م ی کن ی م. آن را در کاسه برنج ی ( جام کازاگرانده ) پهن م ی کن ی م. سپس با ی ک ش ی ارکش ، ش ی ار ی رو ی گل م ی کش ی م. حد روان ی درصد رطوبت ی است که بعد از 25 بار ضربه زدن ش ی ار پر شود. برا ی ا ی ن منظور دفعات مختلف ا ی ن آزما ی ش را با مقدار آب متفاوت انجام م ی ده ی م. سپس نمودار مقدار رطوبت – تعداد ضربه را رسم م ی کن ی م. در ا ی ن نمودار محل تلاق ی خط 25 ضربه را به عنوان حد روان ی خاک گزارش م ی کن ی م.
آزما ی شگاه مکان ی ک خاک
حد روان ی :
برا ی بدست آوردن درصد رطوبت خاک در هر مرحله ، مقدار ی از گل داخل جام را در ظرف ها ی مخصوص ی م ی ر ی ز ی م و آن ها را در گرمچال قرار م ی ده ی م تا آب آنها تبخ ی ر شود و وزن خاک خشک را بدست م ی آور ی م. و سپس درصد رطوبت را بدست م ی آور ی م.
اما برا ی کش ی دن نمودار دو راه وجود دارد. اول ا ی نکه چند بار آزما ی ش حد روان ی را انجام ده ی م و با درصد ها ی رطوبت مختلف تعداد ضربه ها را بدست آور ی م و سپس نمودار ا ی ن چند نقطه را به هم وصل کن ی م و از ا ی نجا مقدار درصد رطوبت 25 ضربه را بدست آور ی م. اما راه د ی گر ا ی ن است که با بدست آوردن ی ک نقطه و ش ی ب منحن ی ی ک خط رسم کن ی م و از ا ی نجا درصد رطوبت 25 ضربه را تخم ی ن بزن ی م.
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 26 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
بنام خدا
استراتژی کسب و کار
استراتژی کسب و کار
استراتژی کسب و کار
تفکر آینده
عزم استراتژیک
فرهنگ شرکت
انواع استراتژی
برنامه ریزی استراتژیک
تحلیل
ارزیابی
فرهنگ شرکت
استراتژی کسب و کار
تفکر آینده
عزم استراتژیک
برنامه ریزی استراتژیک
تحلیل
ارزیابی
انواع استراتژی
فرهنگ شرکت
باورها/ایده آل ها
بیانیه های ماموریت
چشم انداز
رهبری
کار تیمی
لوگو
تصور
انعطاف پذیری/سازگاری
مدیریت تغییر
فرهنگ شرکت
باورها و ارزشهای تسهیم شده توسط افرادی که در یک سازمان کار می کنند
چگونه افراد با یکدیگر رفتار می کنند
چگونه افراد با مشتریان و ارباب رجوع رفتار می کنند
افراد ارتباطات خود با سهامداران را چگونه می بینند
پاسخهای افراد به مصرف انرژی، مشغولیت در اجتماع، غیبت، اخلاق کاری و غیره
سازمان با کارکنانش، یادگیری و توسعه حرفه ای چگونه رفتار می کند
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 20 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
منابع انسانی و چالش های اجرای
طرح های دورکاری در ایران
اصطلاح دورکاری برای اولین بار در دهه ی 1970 میلادی به حوزه ی مفاهیم مدیریت وارد شد.
مفهوم دورکاری : کرلند و بیلی ( Kurland & Bailey, 1999 ) دورکاری را بعنوان شکلی از کار انعطاف پذیر تعریف نموده اند ک ه امروزه امکان کار و خدمت رسانی در هر مکان و در هر زمان را برای کارکنان فراهم نموده است.
در حال حاضر طرح دورکاری، در کشورهای پیشرفته ی اقتصادی با موفقیت در بخشهای مختلف صنعتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، در سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی در حال اجرا می باشد.
بر اساس اهداف اعلام شده در این خصوص، تا پایان سال 2011 میلادی، می باید 13 میلیون نفر در کشور ژاپن، ۱۷ میلیون نفر در آمریکا، 3.5 میلیون نفر در انگلیس و ۲۷ میلیون نفر در کشور چین دورکار شوند .
دورکاری و اهمیت آن
مراحل گسترش نفوذ طرح های دورکاری در کشورها
مرحله ی شناسایی و تاکید بر ارزشمندی ی طرح دورکاری (فاز 1) : در این مرحله، نه تنها مردم (علی الخصوص کارکنان و مدیران) مفاهیم و تعاریف دورکاری را درک می کنند ، بلکه به اهمیت اجرا و بکارگیری آن، بعنوان یک نیاز اجتماعی تاکید می ورزند. مقالات تحقیقاتی و کتاب های بسیاری با موضوع دورکاری در جامعه چاپ و منتشر می گردد، و همایش ها و کارگروه های شناسایی ی اهمیت دورکاری و بررسی نتایج آن، برگزار می شود.
مرحله ی تثبیت دانش دورکاری (فاز 2) : در این مرحله، با استفاده از روش های جمع آوری داده ها، و انجام طرح های آزمایشی در محیط، تجربیات لازم جهت کامل شدن مقدمات اجرای طرح دورکاری کسب می گردد.
مرحله ی گسترش دورکاری (فاز 3) : در این مرحله، دورکاری بعنوان روشی بسیار موثر و مفید، توسط اکثریت اقشار جامعه پذیرفته شده و به سرعت در جامعه گسترش می یابد. همچنین، قوانین مناسب در خصوص دورکاری در عمل مورد استفاده قرار گرفته و از هزینه های ارتباطی کاسته می شود، و همین امر، خود بر سرعت انتشار دورکاری در سازمان می افزاید.
مرحله ی ایجاد آمادگی در محیط، جهت اجرای طرح دورکاری (فاز 4): در این مرحله عواملی مانند ساختار صنعت، قوانین کار، فرهنگ و ارزش های فرهنگی در جامعه برای پذیرش دورکاری به مرحله ی آمادگی رسیده اند .
عوامل حمایت کننده ی طرح
انتظارات از دولت ها در خصوص کاستن مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، ترافیک شهری و ایجاد اشتغال ، دولت ها را بر آن داشته تا با بهره برداری از طرح دورکاری، گامی موثر در جهت افزایش رفاه اجتماعی و اقتصادی در کشورهای خود بردارند.
با توجه به اینکه طرح دورکاری معمولا با کاهش هزینه های عملیاتی، افزایش سرعت پاسخگویی به مشتریان و همچنین افزایش سرعت تصمیم گیری مدیران همراه بوده لذا، بسیاری از شرکت ها تلاش می کنند با بهره برداری از طرح دورکاری، قدرت رقابتی خود را افزایش دهند.
امروزه کارکنان بیش از گذشته، ترجیح می دهند وقت خود را بیشتر با خانواده سپری کنند. در عین حال، آنان تمایل دارند، وقت آزاد بیشتری را در اختیار داشته باشند، تا بتوانند علاوه بر کار، به تربیت و نگهداری از فرزندان خود نیز بپردازند. در نتیجه تمایل به استفاده از طرح دورکاری در کارکنان، نسبت به گذشته افزایش یافته است.
فراهم شدن بستر های تکنولوژیکی با توسعه ی بیش از پیش تکنولوژی های ارتباطی و اطلاعاتی، در عمل، امکان بهره برداری موثر از طرح دورکاری را فراهم نموده است.